ADVARSEL – SKIKKELIG SUTRETE INNLEGG!!

Helgen som kommer skulle vi flyttet tingene våres inn, selvom ikke leiligheten ville vært ferdig…og jeg gledet meg sånn utrolig masse, flytte inn, ordne, få det fint og ikke minst FINNE ALLE PERLENE MINE:)

Sånn skulle det derimot ikke gå…for ham der har fliselagt gulvet i gang, kjøkken og vaskerom har lagt flisene skjeivt, alle fugene peker mot venstre…det er drit irriterende.

Vi sa fra innen de fuget at vi synes det så skjeivt ut, men de mente det ville bli bedre og ikke så synelig når fugene kom i – TVERT I MOT.

Takstmannen var der i går og sa det var dårlig arbeid, men mente at det ville være for krevende å ta opp flisene igjen pga varmekablene – og at enten må vi leve med det og få et godt prisavslag eller legge nye fliser ovenpå….hallooo jeg vil ha perfekt lagte fliser jeg ikke noen mellomting…så nå må vi vel sloss med dem om det.

Attpå til klarer takstmannen å lire av seg at hadde vi ventet halvannen uke med flislegginga hadde et ekstern flisefirma hatt tid til jobben, bare det at vi har ALDRI blitt presentert for at det var et valg, vi trodde at det snekkerfirmaet som har oppdraget fra forsikringa og takstmannen som hadde fått jobben og at de klarte oppgaven selvfølgelig….

Synes det har vært så mange små ting i denne prosessen som har knirka…håndtverkerne gjør ikke ting til tiden, blandt annet kom vi for to helger siden til leiligheten, da hadde de lagt varmekabler, men uten støp oppå så vi kunne nesten ikke gjøre noe der…elektrikeren har tatt strømmen på det ene badet og to rom, det har vi purra på to ganger men ennå er det ikke lys der…da vi kom i helgen, altså etter at flisene var lagt, måtte jeg rydde badene etter dem, det lå flisekapp over alt, vannslangen lå utover det hele osv….irriterende altså….rommet til minsten hadde de også brukt, til å legge fra seg mere flisekapp, til å trekke en vannslange ut av vinduet for å blande mørtel – bare at dem sølte nedover veggen INNE!!

Jeg hadde ikke regna med det skulle være rent der altså, men det får være grenser for hvor mange rom dem skal trenge og bruke da….

 

 

Her er kjøkkenet og flisene…jeg syntes at det var SÅÅÅ fint da jeg kom inn med en gang, men ble litt lang i maska da jeg så de skjeive fugene…

Skal finne et bedre bilde…

Her har vi trukket tråd fra en vegg til den andre, trådene er til venstre og fugene er til høyre, da kan man se hvor fugene egentlig skulle gått…

Og her ser man hvordan soklen til kjøkkent vil stå, det er målt ut 50 cm fra veggen….det blir jo helt skeivt i forhold til hverandre…

Ja ja flyttinga er utsatt på ubestemt tid…snufs… og jeg som hadde gleda meg til å grille perler snart igjen…

