Rett før sommerferien fikk jeg en ny brenner, etter å ha lest rundt på internett om alle mulige brennere og løsninger, falt valget til slutt på en hothead. Jeg sitter jo og griller på kjøkken bordet, så jeg måtte ha en som er lett å dra frem, og lett å gjemme vekk.

Det var såååå varmt da jeg fikk den at jeg orka faktisk ikke prøve den, enda det klødde helt sinnsykt i fingrene mine. Noen uker før hadde jeg vært på WE i Oslo og kjøpt litt glass, og i pakken med brenneren hadde jeg også fått sneket inn litt glass, så nå hadde jeg også litt nytt glass å prøve ut. Men det ble med tanken…

Så kom jeg hjem fra ferie og hadde såå lyst til å prøve den en kveld, og min kjære mann hjalp meg med å montere det hele…den ble kobla til grillgassen og fordi jeg er kylling så skrudde han opp for gassen…hmmm det lød da som om det kom gass ut…eller det lukta det vel kan vi vel si…vi dro hele sulamitten ut og prøvde tenne den opp utenfor…Jammen det gikk jo bra…i fem sekunder eller noe, så stod flammene ut av alle krinkelkroker på brenneren….OK JEG SKAL IKKE BRENNE I KVELD TENKTE JEG DA.

Mandag morgen var jeg hos Tess som hadde ordna alle koblinger og slange til meg…de prøvde utstyret for meg, og fant jo fort ut at man måtte ha litt gjengetape på koblingen mellom brenneren og slangen. Han jeg var hos har lovet meg at nå er det trygt å bruke den, mange av de andre perlegrillerene har fortalt meg at nå er det greit å bruke den, OG JEG TØR STADIG IKKE BRUKE DEN MED GASSGRILL….GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR FOR EN KYLLING JEG ER.

Jeg kjøpte meg en flaske mapp gass som brenneren opprinnelig er laget for å brukes med, og det funker kjempe bra. Det eneste er arbeidsstillingen, den er klønete, men hva gjør det vel med ømme skuldre, vonde armer og en stiv rygg når man kan få grilla perler? !!

Nå er du vel kanskje lei av å bare lese lese og vil se bilder av hva jeg har laga?

Det kommer…..

Jeg brukte litt tid på å venne meg til at brenneren bråka, laga mye større flamme og i det hele tatt var STOR i forhold til den lille fisla biltema-brenneren…brukte også mye tid på å lære meg å justere flammen, det gikk med noen fyrstikker….tennpå….skru opp…skru ned…for mye ned…flammen slukket osv…. men nå har jeg teken på det.

Og så måtte jeg jo prøve ut mange av de fargene jeg ikke har klart før…

Så rråååååsssaaaa var en selvskreven farge å prøve…

 

I pakken med brenneren fikk jeg en farge som het silver plum, den blir litt sølvaktig i fargen når den er varm, og man kan også så vidt se den på sidene av perlene også…

På den første til venstre prøvde jeg lage striper..lage diskperle og så dotter på, men jeg klarer aldri få de til å smelte til striper, blir bare store dotter….HELP ANYONE….

PÅ den til høyre smeltet jeg finsølv i, men resultatet ble ikke så godt…

Så måtte jeg prøve noe annet nytt glass, litt sånn ametyst farge på det…

 

Og så måtte jeg jo prøve turkis, og det gikk jo fint nå med sånn ny fin brenner, og så har jeg fått en ny rosa, den ser litt rar ut i fargen på staven – skitten liksom, men den blei litt kul da, …og så måtte jeg bare til slutt i går teste ut en blå, som fikk sølvdutter på (men GRR jeg får ikke de duttene til å bli jevne)

Sånn nå kjenner jeg perle-grille abstinensen ta meg, så kanskje jeg skal finne frem utstyret på nytt?!!

