Endelig fikk jeg satt meg ned og grillet noen perler igjen (heeeelt siden påske), både i gårkveld og i dag da minsten sov og de to andre var og «spilte» golf.

Siden Snurre har sitti og tromma med fingrene i hele dag får jeg vel starte med min «lekre» amerikanske muffins-perle som trilla ut av ovnen i dag tidlig.

Dere ser vel at dette er en muffins full av deilig blå konditorfarge?!

Oppskriften / ideen til denne muffinsen fikk jeg fra Beadunique.

Ut av ovnen trillet også noen klare perler med gullstriper…

Da vi var i Danmark forrige helg fikk jeg endlig henta hjem de glass-stengen jeg glemte hos svigers da vi var der i januar…blandt annet denne klare med gull i…synes kanskje ikke sååå godt på bildet…

men den er fin ovenpå rødt…bare se…

 

I sammen blad som muffinsen var fikk man oppskriften på hvordan lage perler med swirl….det kløna jeg fælt med…bare se selv…

Og hvorfor får jeg alltid sånne vedheng med glass i endene…og de gangene jeg ikke gjør, så vet jeg ikke hva jeg har gjort riktig….glass er noe ubestemmelig noe som jeg ikke føler jeg har så mye jeg skal ha sagt overfor ennå….ikke meg som er sjefen med andre ord….

Så prøvde jeg meg på en blomsterperle…ikke helt vellykka synes jeg…men fin blei grønn fargen for den var ikke fin når den var varm, så jeg var veldig spent på om den lett blei brent eller ikke….men den blei bare helskjønn….

Nyyydelig grønnfarge altså….

Så hadde jeg sett på youtube hvordan man laget striper på perlene…først lage en disk perle og så sette dotter på den – enkelt tenkte jeg…men skulle bli klokere…

For størrelsen på dottene har selvfølgelig noe å si for lengden på stripene….

Ja den med de vanskelige stripene er den lille…..den største er laget med en stringers av hvitt og grønt…

En annen med striper…tykke…tynne

En mislykka blomster perle….blei brent da jeg tok klart glass over den og så var den for varm så jeg dro blomsten utover….æsj…

Jeg fikk dreisen på swirlene i dag, men selve perla ødela jeg…den ser ikke så gæli ut på bildet, men husk bilder kan lyve…

 

Oppps…hang seg fast i ovnsdøra på vei inn – sånn kan det gå…

 

Og til sist noen blomster perler som jeg ble ganske så fornøyd med og tre nye amerikanske muffins…

Takk for meg – Snurre nå er det jammen meg på tide du kommer på banene med dine 100 spacere:)

