I påsken fikk jeg jo grilla kjempe masse, prøvd ut min nye fine ovn…brukte hver eneste kveld til å grille mens ovnen kjørte…hva mere kan man ønske seg da…

Da hverdagen kom igjen ble det ikke anledning til å sitte sene kvelder ved brenneren med ovnen ved min side, så jeg har grillet når anledningene har bydt seg, og avkjølt i vermiculite…endelig i går fikk jeg tent opp ovnen og nå er de siste ukers perler endelig avspente og klare til bruk…

Det klør i fingrene nå altså…

Stakkars Snurre, ødelagt hånd og et verksted med ny brenner som bare står og skriker på henne «kom igjen nå da»….og glassstenger i allverdens farger som roper » ta meg jeg er gul og fin, nei ta meg sier den turkise…jeg er også fin sier den lysegrønne….»…ikke greit å bli handicappet når man akkurat er kommet fra perlehimmelen…

Da må jeg jo forbarme meg over henne og brenne litt for henne også…så her Snurre. er bildene du har venta på…gled deg til du kommer igang, jeg gleder meg hvertfall masse til å se hva du tryller frem..for er det en ting jeg er sikker på så er det at trollsmeden kan trylle …

 

Først ute er en masse deilig grønne perler. Jeg har forelsket meg i disse lysegrønne fargene…                  

Den lille søte ytterst til venstre ble til ved at jeg hadde brukte en twisties (to farger tvinna sammen) av hvit og grønn…

Den store grønne har fått røde pletter av knust glass…ser ut som søte blomster strødd utover en grønn eng.

 

Nærbilde av min grønne eng med røde blomster….

 

Søte grønne perler hvor jeg har brukt twisties igjen…det gir en morsom effekt med striper…neste gang skal jeg prøve å legge de andre vei, lage striper andre veien…

 

 

Ingen innlegg uten hjerter….her er to nye forsøk og jeg må innrømme at jeg er litt stolt…gå tilbake til et eldre innlegg og du ser at jeg rykker nærmere start….det er gøy med utvikling…

 

 

Det nederste hjerte er blitt litt brent i fargen, men på en måte ble det litt sjarmerende…

 

 

Blå lilla perler på rad og rekke – med forskjellige mønstre for å prøve ut nye teknikker…

Den i midten har jeg laget som de ytterste, mønsteret er igjen en twisties men så har jeg dratt den ut med en spiss rake…

 

Og så to blomsterperler…den til høyre er det første gang jeg prøver meg på…ikke helt vellykka, men liten søt og blå….

 

Neste perle ble til helt tilfeldig, jeg fikk ikke smelta opp nok glass før jeg begynte å vikle på pinnen, så det ble veldig tynt i forhold til hva tanken var, men den ble jo morsom da…jeg rullet den også i røde frits men det kom ikke så godt frem…

 

Ser de ikke litt porselen aktige ut? Det synes jeg i hvertfall (med fare for å dra på meg noen av «posselensfolka» her inne)…det var meningen å lage sånne swirler som Inga viste i ett innlegg for ikke så lenge siden…forsøk mislykka, men morsomme perler…

 

 

Ja det var alt fra meg for denne gang, jeg håper du er fornøyd nå Snurre:)

 

