Jeg har fortsatt dilla på å snurre – og selvom jeg fortsatt føler meg som en kylling på området ser jeg selv fremgangen i arbeidet. I går kikket jeg på det petroleum grønne dingledang armbåndet jeg laga for noen måneder siden (se tidligere innlegg i år), og snurrene der er ikke gode i det hele tatt…

Denne gangen har jeg snurra med 0,6 mm sølv tråd (Snurre – du sa man kun bruke den til å snurre med – ikke sant?), egenlaga øsken og små mellom snurrer som er hamra, ferskvannsperler, tjekkiske glassperler og rosa swarovski perler (som jeg banna opp og ned i mente fordi jeg hele tiden ripa de med tangen min når jeg skulle snurre..grr – egner seg best til å tre på tråd ble min konklusjon).

 

Og så har jeg hatt sjangsen til å prøve ut min nye perle ovn…jeg har prøvd å batch avspenne…og det tok fryyyktelig laaang tid synes jeg. Men i går kveld (unga var lagt, mannen plassert foran tv – fotball kamp) da tente jeg ovnen og så grilla jeg glassperler…hver gang jeg var ferdig med en…vips inn i ovnen…så i dag tidlig da jeg stod opp ventet det 10 skatter på meg…

Her er noen av dem omgjort til et armbånd og med tilhørende ørekroker.

 

Alt er i 925s, selvlaga øsken, grå-lilla kinesiske krystaller (hva nå det betyr?), små klare krystaller – ses ikke så godt på bildet, swrovski krystaller og ørekroker (som druknet i sukkeret).

Ja jeg skrev sukkeret – jeg fikk et tips av Ann / Perleloftet om å ta bilder i sukker – litt moro med den pudder effekten synes jeg.

Det var alt for denne gangen – jeg gleder meg til i kveld og i morgen kveld og dagen etter der – dere skjønner sikkert hva jeg skal – nemlig grille perler…..

God påske alle sammen

