Jeg fikk for en stund siden tak i noen lekre vår-grønne ferskvannsperler. De minner meg om sommer og grønne epler, og så trives de så godt sammen med disse rosa ferskvannsperlene jeg har hatt liggende lenge. Jeg har snurret til fingrene ble stive og såre, noen snurrer er bra, andre er ikke helt så pene…men nå hadde jeg ikke mere sølvtråd igjen, men jeg får vel gjøre det når neste ladning kommer inn døra.

Jeg har laga øsknene selv også…både rulla de og saga de…og så har jeg HAMRA de…ooops… Først satt jeg og hamra en og en på et skjærebrett i plast….det var da voldsomt så hardt jeg måtte slå da tenkte jeg…blei jo ingen merker jo…lure Snurre hadde jo sagt noe om Youtube…så jeg hoppa inn der og fant noen tips…et stålbrett eller noe i den stilen anbefalte de…jeg vrei hjernen min for å finne ut hva jeg kunne bruke som var like hardt…da var det min bedre halvdel kom på å bruke undersiden av morteren vår – den er jo i granitt…hehe..første øsken overlevde ikke – flat som ei pannekake…oi…her måtte vi slå litt roligere…utrolig gøy med hamra øsken – takk til Snurre for gode og lange lærerike samtaler på facebook:)

Kjede skal jeg beholde selv – tror det blir mitt yndlingssmykke i sommer – det er så langt at jeg kan ha det to runder om halsen hvis jeg vil – eller langt…

Regna ut hva jeg har brukt i materialer…tett på 300 kroner…puha…men moro lell:)

Ha en god helg alle sammen!!

